Komu je soutěž určena
Předmětem soutěže je vyhodnocení nejoriginálnějších a nejzajímavějších prací v oboru reklamních
tašek s firemním logem, které byly vyrobeny či užívány v období
duben 2008 až únor 2009. Do soutěže mohou exponáty
přihlásit jejich autoři, zadavatelé nebo výrobci (fyzické i právnické osoby), kteří ve stanoveném
termínu odešlou řádně vyplněnou přihlášku spolu se soutěžním předmětem (2ks) a uhradí příslušný
registrační poplatek.
Pravidla soutěže
Do soutěže budou zařazeny všechny přihlášené práce, které splní podmínky účasti a budou obsahovat
všechny požadované údaje, včetně řádné úhrady účastnického poplatku.
Po uzávěrce soutěže budou přihlášené exponáty vyhodnoceny nezávislou odbornou porotou (složena
z reklamních a polygrafických odborníků), která soutěžní práce vyhodnotí dle zadaných kritérií.
Z přihlášených exponátů bude v prvním kole v každé kategorii nominováno pět prací, z těchto pak
v kole druhém bude zvolena a oceněna jedna vítězná práce pro každou kategorii. Porota má právo
nevybrat jako vítěznou žádnou z přihlášených prací, stejně tak má právo na některé umístění vybrat
více než jeden soutěžní exponát.
Soutěžní kategorie
A. REKLAMNÍ PAPÍROVÉ TAŠKY STROJNÍ
B. REKLAMNÍ PAPÍROVÉ TAŠKY LUXUSNÍ
C. REKLAMNÍ TAŠKY Z JINÝCH MATERIÁLŮ
D. KOLEKCE REKLAMNÍCH TAŠEK – jednotný design
E.* REKLAMNÍ TAŠKA „FUTURUM“ – návrhy
E* Tato kategorie je určena pro výrobně nerealizované návrhy (do uzávěrky soutěže). Návrhy je třeba
zaslat ve formě výkresů, maket či počítačové vizualizace. Účast v této kategorii je zdarma - nepodléhá
účastnickému poplatku a je omezena jedním přihlašovaným exponátem na jednoho přihlašovatele,
zúčastnit se mohou i studenti.
Kritéria a princip hodnocení
Každý člen poroty určí bodovým ohodnocením (1 až 5 bodů) naplnění těchto hledisek: (Hlediska
řazena abecedně.)
• Design návrhu, první dojem
• Grafické pojetí vzhledem ke konstrukci výrobku
• Ekologie - celospolečenské měřítko šetrnosti výrobku k životnímu prostředí
• Kvalita a úroveň a provedení, polygrafické zpracování
• Marketingová působnost I (schopnost zaujmout cílovou skupinu)
• Marketingová působnost II (účinnost sdělení cílové skupině)
• Originalita, zajímavý prvek, netradiční řešení
• Splnění podmínek soutěže
Součtem bodového hodnocení bude stanoveno pořadí prací v jednotlivých kategoriích. Hodnocení
proběhne jako dvoukolové:
Členové poroty v prvním vyřazovacím kole stanoví podle součtu bodů soutěžní práce, které postoupí
do druhého kola hodnocení. Na tzv. NOMINAČNÍ LIST bude vybráno pět prací z každé kategorie,
z těchto poté porotci určí vítěze daných kategorií.
Vyhlášení vítězů, odměny a ceny
Vítězné práce v kategorii A – E obdrží diplom a věcný symbol soutěže s ročníkem konání. Porota
má právo i mimo vyhlášené kategorie udělit také hlavní cenu soutěže PAPÍROVÁ TAŠKA ROKU.
Samostatnou cenou bude oceněna jedna práce vybraná návštěvníky veletrhu, tomuto divácky
nejúspěšnějšímu exponátu bude udělen titul: REKLAMNÍ TAŠKA - MISS SYMPATIE. Vylosovaný
účastník této návštěvnické soutěže obdrží věcný dar. Generální partner má právo vyhlásit CENU
GENERÁLNÍHO PARTNERA SOUTĚŽE. Vítězné práce mohou být také odměněny generálním partnerem
a partnerem soutěže. Oficiální výsledky soutěže budou oznámeny v rámci výše uvedeného
veletrhu dne 2. dubna 2009 na slavnostním vyhlášení spojeným s odbornou diskuzí a rautem, dále
prostřednictvím odborného tisku a na webových stránkách vyhlašovatelů a mediálních partnerů.
Všechny soutěžní práce budou prezentovány na veletrhu REKLAMA, POLYGRAF
na pražském Výstavišti v Holešovicích od 31.března – 2. dubna 2009.
Pravidla - tištěná brožura